Kada sam izabrala koje emisije ponovo da prikažem tokom leta, rukovodila sam se vašim željama da neke programe ponovo vidite. Nisam mogla da vam odmah izađem u susret zbog redovnog emitovanja živog programa "Mira Adanja-Polak i Vi"
U letnjoj šemi koja počinje već od 18. jula mogu da Vam ponudim izbor emisija koje ste Vi izabrali, kao i one koje su tek sada dobile na aktuelnosti, a bile su snimljene odavno.
Do sredine septembra biće emitovane emisije koje su imale najviše odjeka u javnosti, kao i one snimljene pre mnogo godina koje su možda tek danas postale aktuelne. Kada su snimljene, bile su primljene kao zanimljive reportaže, ali sada, sa vremenske distance, shvatam da su to bile emisije koje su objašnjavale mnoge stvari mnogo ranije nego što su se nama događale.
Odabrane su one emisije čije teme nikada ne zastarevaju i ne gube aktuelnost. Kada su posredi suštinske vrednosti, nema bežanja od istine, bežanje se naprosto ne isplati – jer vreme sve koriguje.
Mira Adanja-Polak
Intervju sa Jovankom Broz – 18. jul 2009.
Čućete tonski zapis intervjua sa Jovankom Broz. Razgovor sa njom zabeležen je na tonskoj traci u njenom domu pre nekoliko godina i pokazuje da se u njenom životu do danas ništa bitno nije promenilo. Sebe je tada nazvala tragičnom ličnošću. Advokat Toma Fila, koji godinama vodi njenu ostavinsku raspravu, govori o tome dokle se stiglo.
Dokaz ljubavi – Peđa Mijatović – 25. jul 2009.
Proslavljeni fudbaler Peđa Mijatović je u vreme snimanja ove emisije živeo u Španiji, u Valensiji. U svoj svojoj zrelosti, on govori o životu u kom je sagledao i gorčinu i sreću jedne karijere. Dok je bio u žiži svoje igračke slave, nije uvek mogao da odmeri šta je u životu bitno, ali ga je rođenje sina Andreje, koji je oboleo, dovelo do suštine životnih vrednosti. Nedavni gubitak sina Andreje duboko ga je pogodio. Neverovatna je iskrenost i autentičnost priče ovog mladog čoveka koji istine o životu saznaje rano i stavlja ih na teg ličnog suda o svemu oko sebe. U razgovoru sa Peđom Mijatovićem novinar dobija potpuno drugačiji utisak od onog koji je Peđa ostavljao dok je aktivno igrao fudbal. Njegova životna priča duboko je potresna i čini da na život ljudi koji su se vinuli u sfere velikih karijera i javnosti gledamo drugačije.
Karta u jednom pravcu – 1. avgust 2009.
Emisija donosi priču o Dejanu Grubanovu iz Sanada, malog vojvođanskog sela kod Čoke u severnom Banatu, koji je sa 27 godina otišao u Dominikansku Republiku, zacrtavši da uspe upravo u Dominikani. Koliko se Sanad razlikuje od zemlje u kojoj je uspeo kao jedan od vodećih menadžera u velikom lancu "Iberostar" hotela? Kako se Dejan oseća kada dođe kući i kada čitavo selo zna da je došao? Iznenađen interesovanjem gledalaca za njegov život, Dejan nam je poslao i video-zapis.
Žena bez obeležja – 8. avgust 2009.
Emisija je zapravo ispovest Ksenije Antić, mlade žena i majke dvoje dece, koja je odlučila da iskreno govori o svojoj bolesti. Obolela od raka dojke, ona govori o svojim osećanjima, strahu pred operaciju, zračenja i hemioterapiju, govori o porodici, razvodu, usamljenosti. Njeno kazivanje je značajno jer se žene retko okreću sebi i retko sebe stavljaju u prvi plan kada imaju porodicu. Ispovest Ksenije Antić snimljena je pred njenu smrt. Da li je ona tada to znala, pa je zato i pristala da govori – nikada nećemo saznati.
Ruška Bergman – stilista nad kreatorom – 15. avgust 2009.
Ruška Bergman je otišla iz Srbije 1996. godine, sedam dana nakon očeve smrti. Po struci diplomirani ekonomista, radeći za Ujedinjene nacije, poželela je da postane stilista. Imala je sreću da, posle Londona, uspe da se u vrlo kratkom roku prosto nametne stilistima Njujorka i među njima zauzme zapaženo mesto. Kao stilisti Hilari Klinton, to joj i nije bilo teško. Mira Adanja-Polak prati Rušku Bergman od Njujorka do Takova, preko Londona do Beograda.
Glumica iz džet-seta Marisa Berenson – 22. avgust 2009.
Poreklom iz aristrokratske porodice, Marisa Berenson ostvarila je zapaženu glumačku karijeru. Ćerka je uglednog američkog diplomate koji je u vreme Tita službovao i u Beogradu, pa ga je Marisa često posećivala. Intervju sa Marisom sniman je u njenom pariskom stanu, gde ona govori o mnogim stvarima iz svog života i sa Mirom Adanjom-Polak evocira uspomene. Priča ove proslavljene i neobične glumice zaista je posebna, jer gledalištu daje mogućnost da upozna Marisu Berenson van sveta glamura i filmskog platna, kada se jedna osoba takvog renomea prikazuje onakva kakva u suštini i jeste.
Uspeti u pariskom "Ricu" – Đorđe Varda – 29. avgust 2009.
Emisija o Đorđu Vardi izazvala je neviđeno interesovanje. Ljudi su zvali i stalno tražili da se emisija ponovi. U vremenu u kojem živimo očigledno su potrebni nadahnuti i lepi doživljaji koji su ovu emisiju učinili tako omiljenom. I sam Đorđe Varda bio je iznenađen odjekom emisije. Beograđanin koji je otišao u Pariz, slučajno je otkrio svoj talenat i potom ostvario vrtoglavu karijeru. Mali butik u umetničkom delu Pariza drži za svoju dušu, a svoj hleb zarađuje u svetski poznatom hotelu "Ric" u Parizu. Razgovaramo sa gospodinom Vardom i sa direktorom "Rica" o svemu što se događa u najboljem i napoznatijem hotelu na svetu. Kako živi čovek koji po ceo dan miriše cveće, koji voli to što radi i stalno razmišlja o tome da li ono što radi može da uradi još bolje i lepše. Emisija je snimljena u Parizu, pred božićne i novogodišnje praznike.
Čovek koji je rekao ne mafiji – 5. septembar 2009.
Emisija donosi priču o Vinćencu Kontičeliju, kog danonoćno čuvaju karabinjeri sa mašinkama koji šetaju po krovu njegove kuće pod video-nadzorom u Palermu na Siciliji, i to zato što je u sudnici pokazao prstom na člana mafije koji je došao u njegov restoran i zatražio reket. Odbio je da plati reket i sve je prijavio policiji. Od tada ne spava mirno. Uslov da snimim ovu emisiju bio je da boravim u istoj kući i da se povinujem svim procedurama kojima je podvrgnut Vinćenco Kontičelo. Kako je Kontičelo sakupio snagu da se odupre mafiji? Šta je bilo presudno da krene u borbu protiv nje? O tome on govori Miri Adanji-Polak.
Ne govorim japanski – 12. septembar 2009.
Boraveći u Tokiju, Mira Adanja-Polak je beležila sve ono što i kamera, vozila se podzemnom železnicom, kupovala na pijaci, zaustavljala prolaznike govoreći da je došla iz Srbije, i sve to bez znanja jezika. Da li je mogla da se sporazumeva? Ova neobična reportaža je traganje za različitostima i sličnostima među ljudima. Koliko emocija iskazana mimikom ili gestom može da zameni neznanje jezika?
Lakše ćete pratiti šta radim i emisije koje želite da pogledate ako preuzmete aplikaciju za Android i iPhone.