Sa poznatom glumicom razgovara Mira Adanja Polak u novom izdanju emisije „Ekskluzivno“. Govorila je kroz koji emotivni proces prolazi glumac u tumačenju likova, prisećala se svojih roditelja koji su joj pored talenta, u nasleđe ostavili i osećaj za dobro i lepo u komunikaciji sa ljudima.
Slavna glumica i model, ćerka Ingrid Bergman i Roberta Roselinija, Izabela Roselini bila je u Beogradu kako bi izvela svoju monodramu „Darvinov osmeh“ na poziv Beogradskog festivala igre. Sa njom je razgovarala Mira Adanja Polak, a ovaj intimni i nadahnuti razgovor čućemo u emisiji „Ekskluzivno“, na RTS 2, u 15.40.
Izabela Roselini odrastala je u Parizu i Rimu. Kada je imala 19 godina, preselila se u Njujork, gde je radila kao prevodilac i novinar za televiziju RAI. Počela je karijeru modela u relativno zrelim godinama, pojavljujući se na brojnim naslovnim stranama časopisa kao što su „Vog“, „El“, „Harpers Bazar“, „Veniti Fer“… Večna ikona stila, Izabela 1982. započinje četrnaestogodišnju karijeru ekskluzivne portparolke „Lankoma“. Kada je napunila 40 godina, doba koje se smatralo poznim da bi predstavljalo industriju lepote, njen ugovor nije obnovljen da bi kasnije ponovo uzela učešća u kampanji, a njen lik ovaj poznati brend koristio za prevazilaženje znakova starosti u kozmetici.
– Ovo je bio prvi dolazak Izabele Roselini u Beograd. Imala sam čast da razgovaram sa njom. Sve je bilo isprogramirano jer je došla sa svojom predstavom na Festival igre. Sećam se njenog filma „Plavi somot“. Pamtim je po brojnim ulogama, ali i kao zaštitno lice „Lankoma“. Na probi posmatram predstavu gde Izabela stoji sama i pita: „Da li će biti tu svetlo na meni?“ Kod svih promena na sceni konsultuje svoje saradnike nežnim glasom bez zapovedničkog tona, prima sugestiju i nastavlja probu upirući pogled ka članovima svoje ekipe koju ne vidim. Iza nje su neverovatne i obične slike životinja sa njihovim izrazima, kao i likovi ljudi sa istim izrazima na licu. Izabela Roselini nam pokazuje. Da bi sve dokumentovala i vratila sećanja na fakultet i master studije etnologije, da bi nas podsetila na ponašanje u prirodi i očuvanju životinja. Koliko smo slični i koliko na isti način izražavamo emocije… Izabela to i svojom mimikom na sceni potencira – iznosi nam utiske Mira Adanja Polak o prvom susretu sa poznatom glumicom.
„Darvinov osmeh“ je naziv njene predstave u kojoj nas tera da razmišljamo o našim emocijama i njihovom izražavanju. Nije mogla doći u bolje vreme, primećuje ova autorka.
– Čekam na razgovor i posmatram njenu neverovatnu jednostavnost i njenu komunikaciju sa ljudima koja je topla i jasna. Iz tumačenja ponašanja životinja i upoređivanjem njihovih emocija sa ljudskim saznajemo mnogo toga. Još kao dete iskazivala je svoju ljubav prema životinjama. Ona brine i o kozama, ovcama, kokoškama. Na sceni priča o svom psu i kako on uvek zna kako je raspoložena. Neverovatna emotivnost Izabele Roselini oplemenila je gledalište i tokom predstave u Jugoslovenskom dramskom pozorištu. Publika je reagovala na uporedne slike životinja i ljudi u raznim situacijama. Kao da nas je tada učila empatiji. U razgovoru je pričala kroz koji emotivni proces prolazi glumac u tumačenju likova, prisećala se svojih roditelja koji su joj pored talenta, u nasleđe ostavili i osećaj za dobro i lepo u komunikaciji sa ljudima – zaključuje Mira Adanja Polak.
(Isidora Masniković, „Politika“, 11. jun 2023)
Lakše ćete pratiti šta radim i emisije koje želite da pogledate ako preuzmete aplikaciju za Android i iPhone.